Beste reiziger,
Wij kunnen ons voorstellen dat u door de huidige berichtgeving over het coronavirus wellicht twijfelt of u wel op reis zou moeten gaan naar Japan.
Daarom hebben wij belangrijke informatie voor u op een rijtje gezet op deze pagina.
Reisadvies Japan
Op dit moment is er een negatief reisadvies voor Japan:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/japan/reizen/reisadvies
Ik heb in 2022 een reis geboekt bij Tozai Travel en ik wil mogelijk annuleren. Kan dat?
Als Tozai Travel 1 maand voor vertrek uw reis vanwege Corona restricties niet kan uitvoeren, kunt u de reis uitstellen of uw betaling terug krijgen.
Wij volgen hierbij de voorwaarden van de ANVR en de SGR.
Als u de reis zelf annuleert gelden Tozai's reguliere reis- en annuleringsvoorwaarden.
Wij houden alle dossiers van onze klanten nauwlettend in de gaten.
Onze reguliere reis- en annuleringsvoorwaarden vindt u op :
https://www.tozai.nl/over-tozai-travel-reisvoorwaarden
Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten?
Over het algemeen keren verzekeringsmaatschappijen niet uit bij annulering vanwege Corona restricties.
Het Calamiteitenfonds
Het is niet mogelijk om een schadeclaim in te dienen bij het Calamiteitenfonds.
U kunt alleen terecht bij het Calamiteitenfonds indien er sprake is van molestsituaties of natuurrampen met als gevolg hetzij gevaar voor persoon en goed van de consument hetzij aangetaste infrastructuur.
Meer informatie over het Calamiteitenfonds: https://www.calamiteitenfonds.nl/nieuws/coronavirusgeendekking